Blog Spark Media

0

Email marketing stał się jednym z głównych narzędzi stosowanych przez firmy w swoich działaniach marketingowych. Wynika to przede wszystkim z wielu zalet jakimi cechuje się ta forma marketingu.

Tani

Celem każdego przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysków. Głównym czynnikiem mającym wpływ na wyboru sposobu działań marketingowych jest ich koszt. Wiadomości wysyłane za pomocą email marketingu nie wymagają dużych nakładów finansowych, opłaty związane są wyłącznie z systemem z którego korzystasz. Niewątpliwie email marketing należy do najtańszych metod marketingu.

Prosty

Obsługa aplikacji do wysyłki mailingów jest bardzo prosta. Nie wymaga znajomości języka html. Wystarczy dobry pomysł na wiadomość i można podejmować działania.

Man performing a market stock analysisMierzalny

Przedsiębiorca stosując tradycyjne komunikaty reklamowe, np. bannery czy billboardy, nie wie do ilu odbiorców jego przekaz trafił i ile osób tak naprawdę skorzystało z jego oferty. Natomiast wykorzystując narzędzie jakim jest mailing można na bieżąco śledzić postępy swoich działań. Raporty generowane przez aplikację pozwalając na dokładną analizę przeprowadzanych kampanii. Ile wiadomości wysłano, ile odbiorców je otworzyło, ile na nie odpowiedziało – te wszystkie informacje można sprawdzić.

Szybki

Korzystając z email marketingu każdą swoją kampanię może wcześniej zaplanować, i w dowolnym momencie edytować. Za jednym kliknięciem Twoja wiadomość trafia do wybranych odbiorców, nie musisz wysyłać każdego e-maila oddzielnie.

Ekologiczny

Wyobraź sobie, że maile wysłane za pomocą poczty elektronicznej musiałbyś przesłać w sposób tradycyjny. Na pewno byłoby to kosztowne a także czasochłonne. Wykorzystując email marketing oszczędzamy nie tylko nakłady finansowe ale przede wszystkim zasoby naturalne, czyli papier.

b7de810c-e969-4966-9b89-250ca5bb6a44

Dostępny dla wszystkich

Ze względu na stosunkowo niskie koszty związane z prowadzeniem działań przy pomocy email marketingu, zarówno duże przedsiębiorstwa jak i te małe mogą wykorzystywać tę formę marketingu. Ponadto email marketing nie jest skierowany jedynie do właścicieli firm, stosowany jest również przez np. blogerów.

Aktualny

Dla Twojego odbiorcy istotne jest aby otrzymywać informacje, które są aktualne. Jeśli po kliknięciu w link, zostaniemy skierowani do oferty, która już od dłuższego czasu nie obowiązuje, na pewno zniechęcimy się. Wiadomości wysyłane do klientów powinny zawierać najważniejsze informacje jakie chcesz im przekazać.

Jeśli zastanawiasz się jaka forma marketingu byłaby korzystna dla Twojej firmy, warto zacząć od email marketingu.

1-01-reklama-poziom

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA