Blog Spark Media

Jedno z ciekawszych i bardzo funkcjonalnych narzędzi do reklamowania produktów sklepów internetowych są Zakupy Google. Pozwalają one, potencjalnym klientom, szybko i łatwo odnaleźć Twoje produkty w sieci.

Zadbaj o sklep

Nim jednak przejdziemy do samego sposobu reklamowania naszych produktów warto przeanalizować swój sklep. Może być wiele czynników, które wpływają na niską sprzedaż. Np. niepełny opis produktów, brak możliwości dokonania zakupu bez konieczności rejestracji, brak certyfikatu SSL, brak publikowanych opinii konsumentów na stronie sklepu, które wpływają na wiarygodność sprzedawcy, brak możliwości płatności on-line, odbioru osobistego, brak zastosowanych filtrów, nieresponsywna strona, która utrudnia przeglądanie produktów i dokonanie zakupu korzystając z telefonu bądź tableta.

Kiedy powyższe kryteria są spełnione możemy zając się reklamowaniem naszych produktów. Jednym ze sposobów aby przyciągnąć więcej nabywców, którzy poszukują konkretnych przedmiotów w Google są reklamy produktowe. Dzięki nim możemy kontrolować informacje o produktach uaktualniając je w razie potrzeby, a także dokonywać segmentacji produktów, dzięki czemu w łatwy sposób możemy tworzyć kampanię dla wybranej grupy produktów.

Kampanie produktowe

Aby tworzyć kampanie produktowe konieczne jest połączenie konta Merchant Center z kontem AdWords. Konto Merchant Center służy do przesyłania informacji o przedmiotach, na przykład w plikach xml, natomiast poprzez konto AdWords tworzymy i zarządzamy kampanią, w której możemy tworzyć wiele grup reklam. Praktycznym narzędziem jest grupowanie reklam według produktów oznaczonych tym samym tagiem w pliku przesyłanym do konta Merchant. W ten sposób segmentujemy produkty dostępne w całości asortymentu. Grupy reklam AdWords mogą mieć różne stawki za kliknięcie, przez co bardziej intensywnie możemy promować tylko te produkty na których najbardziej nam zależy.

Kampanie DSA

Dodatkową możliwością jest jednoczesne przeprowadzenie kampanii DSA – czyli reklamy dynamicznej. Dzięki niej będziemy się wyświetlać również w wynikach wyszukiwania. Przy jednoczesnej kampanii produktowej trafiamy podwójnie do naszego potencjalnego klienta. Nie tylko obrazkiem dla również przekierowaniem do strony w wynikach wyszukiwania. Reklama dynamiczna pozwala na dużą oszczędność czasu, ponieważ słowa kluczowe oraz teksty reklam są generowane automatycznie z zawartości strony dla każdego z wyszukiwanych przez konsumenta produktów. Nawet jeśli w trakcie kampanii na stronie są wprowadzane zmiany, to Google automatycznie pobiera nowe informacje, tak aby Twoje reklamy były jak najbardziej aktualne. Dzięki kampanii DSA zwiększymy ruch w witrynie, ponieważ nie ograniczamy się tylko do słów kluczowych, dzięki czemu mamy szansę trafić do znacznie większej grupy odbiorców.

Remarketing dynamiczny

Kolejną możliwością kampanii przeprowadzanych dla sklepów internetowych jest remarketing dynamiczny. Dzięki niemu przypominamy się z produktem, który był oglądany przez danego konsumenta jako ostatni, aby ponownie go zachęcić do odwiedzenia naszego sklepu. A wiadomo, wszyscy jesteśmy wzrokowcami ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach promowania Twojego sklepu w sieci – zapraszamy do kontaktu!

Wyślij nam zapytanie i zobacz, co możemy zrobić dla Ciebie. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA