Blog Spark Media

Z końcem października minionego roku agencja SPARK MEDIA została zaproszona do konkursu na projekt opakowania rożka Corner firmy Augusto. W konkursie udział wzięło 9 agencji reklamowych z całej Polski.

Pierwszy etap pracy nad projektem konkursowym obejmował analizę konkurencji nie tylko w Polsce ale również za granicą. Analiza wykazała, że większość opakowań lodów w rożku przedstawia zdjęcia analogiczne do smaku loda oraz różnego rodzaju wariacje kolorystyczne odpowiadające smakowi. Wiedzieliśmy już, że nie chcemy pokazywać typowych zdjęć truskawek dla smaku truskawkowego ;)

Dlatego też, kolejnym krokiem było poszukiwanie inspiracji. Przejrzeliśmy tysiące opakowań różnego rodzaju produktów, od spożywczych po artykuły chemiczne, produkowanych głównie za granicą. Szukaliśmy czegoś świeżego, czegoś co jeszcze nie pojawiło się na opakowaniach lodów w rożku.

Przygotowaliśmy trzy zupełnie różne kreacje konkursowe. Poniżej przybliżymy jednak tylko zwycięską pracę.

Aby wyróżnić się na tle konkurencji zdecydowaliśmy się na projekt opakowania w odsłonie bardzo prostej, klasycznej, nawiązującej trochę do stylu industrialnego – surowego ale nowoczesnego. Tło pozostawiliśmy białe, z delikatnymi napisami nazwy marki „Corner” w tle. Głównym, najważniejszym elementem przykuwającym najwięcej uwagi została pieczęć, w którą wpisany został logotyp firmy Augusto, nazwa marki „Corner” oraz smak. Kolor pieczęci analogicznie odpowiada smakowi loda. Tę jedyną część wspólną z innymi konkurencyjnymi markami postanowiliśmy pozostawić ze względu na przyzwyczajenia klientów.

lodylody

Pierwsze wyniki poznaliśmy już w pierwszym tygodniu listopada – do drugiego etapu zaproszone zostały jedynie dwie agencje, w tym SPARK MEDIA. Walczyliśmy dalej :)

W drugim etapie klient już konkretnie nakreślił zmiany jakich oczekiwałby w wybranym projekcie. Tu zapadła decyzja o wstawieniu roboczo do projektu zdjęcia/wizualizacji loda w waflu, który wystawałby spod pieczęci. Ta propozycja była bardzo kluczowa, jednocześnie zmieniała znacznie projekt ale również była dobrym krokiem marketingowym – kupujemy to co widzimy. Dodany został również kolor napisom w tle, co znacznie ubarwiło projekt. Z tymi oraz kilkoma nieznacznymi zmianami przygotowaliśmy projekt do drugiego etapu konkursu.
Obrady jury miały potrwać tydzień, jednak ku naszej radości już drugiego dnia otrzymaliśmy radosną wieść o wygranej w konkursie!

lody

Kolejnym koniecznym etapem przed przygotowaniem opakowań do druku było stworzenie renderów 3D lodów aby móc zastąpić roboczo wstawione zdjęcie loda w rożku podczas drugiego etapu konkursu. Prace nad renderowaniem trwały ok. 3 tygodni, tu musieliśmy doprecyzować każdy szczegół rozetek, czyli elementu lodów wystających z wafla, kolorów smaków, wyglądu orzeszków czy naturalności galaretek. Każda rozeta mimo wyidealizowania musiała wyglądać w 100% naturalnie. Konieczne było zasymulowanie określonych cech refrakcji, czyli przechodzenia światła, materiału loda, co przy złożonej geometrii samego loda jak i całej sceny było czasochłonne. Dzięki renderom w technologii 3D mogliśmy sami zdecydować pod jakim kątem chcemy aby nasz Corner był pochylony, a jego rozetka prezentowała się najlepiej. Efekt końcowy był zdumiewający.
A wiadomo – zadowolony klient to satysfakcja z pracy!

final galaretka

Skontaktuj się z Agencją Reklamową Spark Media

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA