Blog Spark Media

0

Testy A/B są powszechnie stosowanym narzędzie przy wysyłanych kampaniach email marketingowych. To idealne rozwiązanie by zoptymalizować swoje kampanie mailingowe. Testy A/B są bardzo proste zarówno do tworzenia jak i do analizowania. Na czym to tak właściwie polega? Odbiorcy naszych mailingów otrzymują dwie różne wersje tej samej wiadomości. To pozwala na sprawdzenie jakie elementy wiadomości mają większą skuteczność.

10-10-80

Powyższe liczby dotyczą pierwszej zasady testów A/B, czyli do ilu odbiorców wysyłamy wiadomości. Bazę subskrybentów dzielimy odpowiednio na 10%, 10% i 80%. Pierwszą wersję mailingu wysyłamy do pierwszej 10% odbiorców, drugą wersję do następnych 10%. Gdy sprawdzimy współczynnik odebranych wiadomości, i co najważniejsze współczynnik kliknięci, do pozostałych 80% subskrybentów wysyłamy mailing, który miał lepszą skuteczność.

Fotolia_44339157_Subscription_Monthly_L-500

Jedna koncepcja – dwa projekty

Każdy pomysł można przedstawić w różnych odsłonach. Wystarczy odrobina wyobraźni by powstały dwa różne mailing. Na podstawie testów A/B możemy się dowiedzieć, która kolorysty bardziej przemawia do naszej grupy odbiorców, jak powinny być skonstruowane teksty, by subskrybent kliknął w link. Jeśli chcemy przetestować szablon naszego mailingu, należy wybrać elementy, które chcemy testować. Ważne jest by pamiętać, że te dwa szablony nie powinny się znacząco od siebie różnić.
Mailing rozkładamy na części i wymieniam w nim poszczególne składniki, tak by w efekcie uzyskać projekty o różnym wyglądzie.

Nagłówek, który zachęci adresata kampanii do zapoznania się z całą treścią naszej wiadomości. Powinien być chwytliwy, krótki i zrozumiały.

Button (przycisk Cll2Actione) – element, który jest obowiązkowy w mailingu. Tu mamy prawdziwe pole do popisu, kolor, kształt i tekst na buttonie możemy dowolnie zmieniać, więc z tym elementem nikt nie będzie miał problemu. Ważne jest również w jakiej części button będzie umieszczony, przede wszystkim musi być widoczny, powinien pojawić się w pierwszej części mailingu tak by odbiorca nie musiał go szukać.

Treść– czyli informacje jakie chcemy przekazać. Tu kierujemy się zasadą „krótko, zwięźle i na temat”. W testach A/B w obu wersjach tekst powinien mieć taki sam sens i przekaz jak we wspólnej koncepcji, wystarczy go sparafrazować.

Kolorystyka całego szablonu – możemy wymienić główne elementy kolorystyczne całego szablonu, zastosować różne odcienie.

Czcionka – wybieramy dwie różne czcionki, w każdym projekcie stosujemy inne.

Ułożenie elementów – gdy już mamy przygotowane dwie różne wersje mailingu ostatnim etapem jest zmiana układu poszczególnych elementów.

Testy A/B to prosty eksperyment, który pozwoli nam określić jaki mailing przynosi większe efekty, jest to także tani sposób na sprawdzenie skuteczności wysyłanych wiadomości. Korzystanie z testów jest procesem cyklicznym, by móc sprawdzać efekty swoich kampanii.

Zaproś nas na prezentację do siebie

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA