Blog Spark Media

Kampanie reklamowe na Facebook’u to bardzo popularna forma komunikacji, zwłaszcza jeśli nasza grupa docelowa jest w wieku do 35 roku życia. Obecnie Facebook króluje wśród portali społecznościowych. Średnio młodzi ludzie spędzają około 20 minut dziennie przeglądając tablicę na Facebook’u, a ponad godzinę korzystając z różnych aplikacji towarzyszących temu portalowi społecznościowemu.

Kampanie reklamowe na Facebook’u są bardzo przyjaznym narzędziem. Pierwszym etapem ustawiania kampanii jest wybór celu reklamy. Tu Facebook wychodzi z gotowymi propozycjami. Możemy jako cel wybrać zwiększenie aktywności posta, wtedy promujemy post, możemy promować swoją stronę na Facebooku, wtedy jako cel wybieramy polubienia strony, możemy kierować klientów do witryny – wtedy liczone są kliknięcia przekierowujące, promować film w celach wizerunkowych, promować aplikację, wydarzenia, docierać do osób znajdujących się w pobliżu, zwiększać liczbę konwersji i wiele innych ;)

To, co pewnie najbardziej spodoba się niektórym, to bardzo duża precyzyjność w dotarciu do grupy docelowej. Portale społecznościowe jak Facebook są ogromnym zbiorem informacji o nas samych, od wieku i płci zaczynając, a o tym gdzie jedliśmy kończąc. Dlatego bardzo dokładne sprecyzowanie grupy pomoże nam idealnie trafić z reklamą tam gdzie chcemy.

W zależności od wyboru celu reklamy, Facebook proponuje różne formy reklamy. Od standardowych grafik postowych, filmików, po karuzelę składającą się z kwadracików 600×600 px, po najnowszy format – pokaz slajdów. Pokaz slajdów jest przez Facebooka wyświetlany jak film, co świetnie wpływa wizerunkowo.

Przy kreacjach graficznych należy bardzo uważać, z tego względu, iż polityka Facebooka nie dopuszcza więcej niż 20% treści na grafikach! Nawet jeśli reklama jest początkowo zatwierdzona, po kilku godzinach serwis może ją odrzucić. Polityka Facebooka jest na tyle restrykcyjna, że za treść umieszczoną na grafice uznaje każdą treść, przykładowo nawet tytuł na okładce książki, które jest elementem grafiki (sic!). Jeśli nie jesteśmy pewni ile procentowo możne zajmować treść na naszej reklamie, tu Facebook wyciąga pomocną dłoń – narzędzie siatki. Dzięki niemu możemy nałożyć siatkę na przygotowaną grafikę i za pomocną zaznaczanych pól, serwis obliczy nam procentowe pokrycie grafiki reklamy treścią. I tu kolejna uwaga: nawet jeśli jedna literka wychodzi na nowy kwadrat, również musimy ją zaznaczyć!

Wracając do możliwych form reklamy, bardzo interesującą i przyciągającą formą jest karuzela, może mieć nawet kilka okienek, a w zależności od pokazywanego produktu może być jednym zdjęciem pociętym na kolejne elementy. W ten sposób świetnie prezentują się kampanie, które w przecięciach pionowych jednego zdjęcia prezentują różne zalety danego produktu. I tu grafik może wykazać się kreatywnością ;)

Facebook przyjmuje różnie formy rozliczeń CPM, CPC, koszt za polubienie itd.. W zależności od celu kampanii różnie bywa z tym co nam się bardziej opłaca ;) jeśli chodzi o kampanie z celem na polubienia, zdecydowanie bardziej opłacać się na będzie koszt za 1000 wyświetleń, niż koszt za polubienie, bo ten może dochodzić nawet do 5 zł za like. Natomiast jeśli chodzi o kampanie z przekierowaniem do strony docelowej, to już bardziej atrakcyjna jest oferta z płaceniem za kliknięcie, gdyż w zależności od wielkości grupy docelowej, którą wybierzemy na facebooku oraz budżetu dziennego, nasze dzienny próg wyświetleń może sięgać nawet od kilku do kilkunastu tysięcy odsłon. Tu należy także przekalkulować koszty za kliknięcie, ale te zazwyczaj oscylują ok 0,20 – 0,70 gr za klik.

Ważne jest również, aby tworzyć grupy reklam. Już po tygodniu możemy sprawdzić skuteczność naszych reklam w zestawieniu pod kątem wieku, płci, wieku i płci, kraju regionu, pory dnia i ustawiać kampanię na wyświetlanie tylko dla tych osób albo tylko w określonych porach dnia, czyli wtedy kiedy osiągała ona największą skuteczność. Wyświetlanie w wybranych porach dnia jest dobrym narzędziem kiedy sposób rozliczenia wybraliśmy w CPM, w ten sposób ograniczamy wydatki, a zwiększamy skuteczność.

Jeśli jesteś zainteresowany zrealizowaniem kampanii skontaktuj się z NAMI – zaplanujemy ją razem z Tobą!

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA