Blog Spark Media

Niezwykłą przyjemnością dla naszej agencji była pomoc w „zaistnieniu w sieci” lokalnej trattorii „Giuseppe”. Jest to restauracja, o wyrobionej w Lublinie renomie, znana z niezwykle rodzinnej, przyjaznej atmosfery. Właśnie te ciepłe skojarzenia chcieliśmy przenieść na „cyfrowy grunt”.

Strona WWW

Zaczęliśmy od stworzenia strony internetowej lokalu. Oparliśmy ją o system Drupal – chyba najbardziej rozbudowany system zarządzania treścią spośród bezpłatnych CMSów. Wybór tego CMSa pomógł nam w przygotowaniu serwisu w 2 wersjach językowych (polska i angielska), opracowaniu efektownego slidera na stronie głównej oraz stworzeniu modułu „Giuseppe poleca”, który umożliwia administratorowi strony prezentowanie najważniejszych dań z menu restauracji. Te wszystkie zabiegi sprawiły, że strona internetowa Giuseppe jest bardzo funkcjonalna, stanowi świetną wizytówkę firmy i w przejrzysty sposób dostarcza użytkownikowi najważniejsze informacje już z poziomu strony głównej.

Sesja zdjęciowa

Prace nad stroną internetową poprzedziły profesjonalne sesje zdjęciowe, które przeprowadziliśmy w lokalu, przy użyciu naszego przenośnego studia fotograficznego. Sfotografowaliśmy m.in. przepyszne dania serwowane w lokalu.

Naszym głównym zamierzeniem było podkreślenie rodzinnego klimatu miejsca i naturalności składników używanych do przyrządzania potraw. To były chyba najbardziej „smakowite zdjęcia” jakie ostatnio robiliśmy ;)

Facebook dla restauracji Giuseppe

Gdy strona internetowa zaczęła funkcjonować, kolejnym krokiem było zaistnienie w najpopularniejszym serwisie społecznościowym – Facebooku. Od początku przyświecał nam cel przygotowania pracownika restauracji do samodzielnego prowadzenia firmowego profilu na portalu. Zaczęliśmy oczywiście od stworzenia fanpage’a  i opracowaniu action planu (harmonogramu wpisów) na kilka miesięcy.

Giuseppe - profil na Facebooku

Giuseppe – profil na Facebooku

W międzyczasie przeprowadziliśmy szkolenie dla osoby moderującej fanpage oraz zaoferowaliśmy jej pełne wsparcie przy jego prowadzeniu.

Opracowaliśmy strategię polegającą na zamieszczaniu jak największej ilości zdjęć z życia restauracji opatrzonych humorystycznym komentarzem oraz promowaniu najważniejszych wydarzeń.

Dzięki temu na fanpage’u panował duży ruch, co widać zwłaszcza po aktywności pod postami (najaktywniejsi byli stali klienci). Naszym wspólnym sukcesem był fakt, że już niedługo po wystartowaniu mogliśmy świętować przekroczenie liczby 500 fanów na fanpage’u.

Pierwszych 500 fanów na Facebooku

Pierwszych 500 fanów na Facebooku

Przez okres naszej współpracy (3 miesiące) udało nam się zwiększyć liczbę użytkowników lubiących fanpage Giuseppe ze 180 do 611 osób! Trend ten dowodzi, że podejmowane przez nas kroki były trafne i pozwoliły w krótkim czasie przynieść nadspodziewanie dobre efekty.

Efekty kampanii na Facebooku

Wzrost liczby fanów na Facebooku

Tym milej jest nam od czasu do czasu móc odłączyć się od sieci i wstąpić do „Giuseppe” na filiżankę pysznej kawy.

Zaproś nas na prezentację do siebie
Skontaktuj się ze SPARK MEDIA