Blog Spark Media

 

Zastanawiasz się nad dodatkową reklamą dla swojej firmy? Chciałbyś wzmocnić wizerunek i zastanawiasz się jak to zrobić ? Chętnie opowiemy Ci o możliwościach reklamy w internecie.

Jedno z mądrych powiedzeń głosi, aby każdą pojedynczą reklamę traktować jako część większej kampanii. Pewnie zastanawiasz się dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta: każda jedna reklama skierowana jest do konkretnej grupy docelowej, niesie ze sobą komunikat, sposób komunikacji, jest przekazana konkretnym kanałem komunikacyjnym.

Dlatego, by przeprowadzić kampanię reklamową w internecie musimy zacząć od samego początku, a naszym początkiem są ustalane cele i założenia oraz grupa docelowa.

Celem może być na przykład wzrost sprzedaży konkretnych produktów, wzmocnienie marki (zwiększona ilość fanów na fanpagu), zwiększona aktywność ruchu na stronie www. Założeniem kampanii może być wzrost ilości fanów o 100% lub 2 000 kliknięć w post sponsorowany (CPC), który wyświetli się na ekranach 60 tysięcy komputerów.

Kolejny krok to wybór mediów i kanałów komunikacyjnych. W zależności od tego kim są ludzie w naszej grupie docelowej możemy wybrać najbardziej trafne kanały komunikacji. Jeśli naszą kampanię chcemy kierować do ludzi młodych, w wieku szkolnym, studentów, to najłatwiej będzie ich znaleźć na portalach społecznościowych. Tego typu portale społecznościowe pozwalają na bardzo łatwe targetowanie komunikatów do wybranych grup osób, w zależności od lokalizacji, wieku, płci, od tego czy są w związkach.

Innym przykładem może być np. grupa docelowa, ludzi dojrzałych, którzy poszukują konkretnego, specjalistycznego produktu. Załóżmy, że są to wędki. Wtedy nasze reklamy pojawią się na stronach o specjalistycznej tematyce, czyli strony wędkarskie, ichtiologiczne, branżowe. Do tego możemy również dołączyć promocję produktowe z przelinkowaniem do podstrony z konkretnym produktem (rozwiązanie dla sklepów internetowych).

Mamy ustaloną grupę docelową, cele, założenia, media i kanały komunikacji, co teraz?

Na tym etapie ustalamy jaką komunikację zastosować. Tu wykazuje się agencja reklamowa. Zazwyczaj przedstawiane są propozycje co najmniej 2 koncepcji komunikacji. Tu liczy się pomysł. Musi być chwytliwy, jasny, prosty, a jednocześnie na tyle wyróżniający się na rynku aby przykuł uwagę odbiorcy, na którym nam zależy. Do każdej z proponowanych koncepcji komunikacji projektowane są przykładowe kreacje graficzne. Wtedy cała kampania zaczyna nabierać kształtu :) Od języka komunikacji, według licznych badań, bardzo dużo zależy, np. to jak bardzo skuteczna okaże się reklama. Aby to sprawdzić można zastosować testy A/B, które pokażą, która z propozycji okaże się bardziej efektywna. Ostateczne decyzja należy jednak zawsze do klienta.

Mamy wybraną komunikację i layout kreacji graficznej, jaki jest następny krok ?

Przygotowujemy całą kreację graficzną dla wszystkich kanałów komunikacyjnych. Konkretne formaty reklam display (najczęściej jest to 11 najbardziej popularnych formatów), kreacje w wybranych formatach dla portali społecznościowych i wszystkie inne pozostałe materiały graficzne, którą są potrzebne do wybranych podczas pierwszego etapu przygotowań, kanałów komunikacji kampanii.

Kiedy kreacja jest gotowa, teksty do postów przygotowane zaczynali odliczać dni do startu kampanii. Powodzenia ! :)

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA