Blog Spark Media

0

2 lutego 2014 roku rozpoczęła się kampania społeczna pod hasłem Przekaż 2% – pomożesz dwa razy więcej. Za kreację odpowiada Agencja Reklamowa Spark Media, a Klientem jest organizacja Caritas Archidiecezji Lubelskiej.

Celem kampanii obejmującej outdoor, internet, prasę oraz POS jest zachęcenie do przekazania na rzecz Caritas Archidiecezji Lubelskiej 1% z PIT i 1% od serca. Czym jest 1% od serca? Pomysł ten to alternatywa dla osób, które od lat wspierają inne organizacje. Nie muszą one rezygnować z udzielania im wsparcia, ale w zamian mają również możliwość przekazania 1% na rzecz Caritas Archidiecezji Lubelskiej. Działalność lubelskiego Caritasu skupia się na osobach starszych i schorowanych oraz dzieciach z ubogich rodzin. 1% od serca to przejaw dobrej woli, dlatego też w szczególności na takie gesty w tej kampanii liczymy.

Kampania jest podzielona na dwie części: kick-off oraz na kampanię właściwą – celową

Pierwszy etap kampanii (etap kick off – mocnego wejścia), miał na celu przedstawienie Caritas Archidiecezji Lubelskiej jako instytucji godnej zaufania. Do tego celu użyto silnego RTB (Reason to Belive), czyli informacji, że już w styczniu Caritas Archidiecezji Lubelskiej sam rozliczył się ze zrealizowanych działań w 2013 r., a dopiero w lutym zwrócił się z prośbą o przekazanie 2% – 1 % z PIT i 1 % od serca. Chodziło nam o to, żeby pokazać, że Caritas Archidiecezji Lubelskiej jest w rzeczywistości instytucją, która pomaga, a dzięki 2% będzie mogła zrobić i pomóc dwa razy więcej.

Zaproś nas na prezentację do siebie

Na tym etapie komunikacji reklamowej użyto Facebooka oraz serwisu lublin.caritas.pl. Pod te dwa kanały komunikacji zostały stworzone takie materiały jak: zdjęcie w tle oraz reklamy kreatywne na Facebook’a, reklama do slidera, rectangle i infografika do serwisu Caritas Archidiecezji Lubelskiej.

Caritas - infografiki do strony www

Caritas – infografiki do strony www

Szata graficzna RTB opiera się w głównej mierze o ikonografię, która w czytelny sposób opisuje zrealizowane dotychczas działania oraz pokazuje ilu osobom została udzielona pomoc i w jakim zakresie.

W drugim etapie kampanii wykorzystaliśmy infografikę z pierwszego etapu jako uzupełnienie komunikacji celowej. Cała kampania skierowana jest do osób, które mają obowiązek składnia deklaracji podatkowych: począwszy od tych, którzy będą robili to po raz pierwszy, aż po tych, którzy rozliczają się już od wielu lat. Z myślą o tej młodszej grupie powstała aplikacja na Facebooka, która w prosty sposób pokazuje mechanizm składania zeznania podatkowego. Aplikacja ta przygotowana zastała w formie gry Flash z rankingiem.

Kluczowym elementem kampanii społecznościowej jest serwis 2procent.pl umożliwiający składanie deklaracji podatkowych online oraz pobieranie programu do PIT. To dzięki integracji serwisu internetowego 2procent.pl z płatnościami online „Dot Pay” internauci mają możliwość przekazania 1% od serca.

Serwis www wykonany jest zgodnie z najnowszymi trendami Onepage Site i RWD (Responsive Web Design), a także Inbound Marketingu.

Ponadto wykonano kreację na takie nośniki reklamy, jak: billboardy, citylighty na przystankach, banery, plakaty, ulotki, płyty CD, balony, magnesy, przypinki, wizytówki, reklamy prasowe, banery internetowe, reklamy kreatywne oraz zdjęcie w tle na Facebooka. Zaprojektowano również zaproszenia na Galę Darczyńców, listy intencyjne oraz stopki do e-maili.

W ramach kampanii przeprowadzona została akcja Drużyna 2% – przygotowano rysunkowe wizerunki potrzebujących dzieci na podstawie ich krótkich życiorysów i marzeń.

Szukasz dobrych pomysłów reklamowych
Skontaktuj się ze SPARK MEDIA