Blog Spark Media

0

Dzisiejsze media przesycone są materiałami reklamowymi, które internauci sprawnie blokują dzięki programom komputerowym bądź specjalnym wtyczkom. Na większość typowych reklam (telewizja, prasa, internet) odbiorcy zupełnie nie reagują. Dlatego też, marketingowcy poszukują nowych sposobów dotarcia do odbiorcy.

Wycelowane w grupę

Content marketing jest działaniem nieinwazyjnym, dzięki czemu znacznie zmniejsza nakłady finansowe na reklamę i w znacznie celniejszy sposób dociera do wyznaczonej grupy docelowej. Materiał reklamowy spotyka się z odbiorcą w miejscu, gdzie odbiorca już na niego czeka, a nawet go poszukuje. A jak to się dzieje?

Strategia Content Marketingowa polega na pozyskiwaniu klientów dzięki publikowaniu bardzo atrakcyjnych i przydatnych treści. Bardzo często są to wypowiedzi eksperckie, posiadające wartość edukacyjną (np. artykuły znanych dietetyków, sportowców czy trenerów na stronach marek produkujących zdrową żywność). Mogą to być również treści rozrywkowe, infografiki itp. – czyli dokładnie to, czego internauta poszukuje w sieci. Ważnym elementem jest wyczucie czasu.

Budowanie świadomości marki

Zamieszczanie materiałów zawierających ciekawe informacje kreuje wizerunek marki jako eksperta w swojej dziedzinie. Internauci chętnie „dzielą się” interesującymi treściami, co z łatwością przyczynia się do zwiększenia znajomości brandu przez internautów. To pomoże Ci zbudować świadomość Twojej marki i utrzymać ten wynik na wysokim poziomie ;)

Pozyskiwanie ruchu

Wartościowy materiał, bogaty w ciekawą treść jest chętnie udostępniany na portalach społecznościowych lub przesyłany bezpośrednio znajomym. Tworzony jest w ten sposób ruch na stronie, co z kolei pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Google bardzo chętnie promuje strony o ciekawej zawartości, dlatego też Content Marketing jest ważny dla SEO ;)

Rosnące zainteresowanie

50% przebadanych firm (raport sporządzony przez www.whitepress.pl) planuje zwiększenie budżetów na content marketing w roku 2016. W badaniach CMI aż 38% respondentów zadeklarowało, że prowadzone przez nich działania marketingowe oparte na content marketingu są efektywne (źródło: B2B Content Marketing Reasearch 2015, http://contentmarketin-
ginstitute.com/2014/10/2015-b2b-content-marketing-research/). Z roku na rok liczba firm, które korzystają ze stategii content marketingu stale rośnie. Jeśli nie mam pomysłu na ciekawy content – napisz do NAS! :)

Najpopularniejsze formy content marketingowe

Najbardziej popularnym miejscem do umieszczania treści content marketingowych jest Blog lub własna strona internetowa. Czyli tak naprawdę własne zasoby, które większość marek już posiada, a lokowanie na nich treści jest darmowe! Najczęściej treści zamieszczane są w formie artykułów, poradników, ebooków, webinariów, infografiki oraz wideo. Bardzo ciekawym sposobem na zainteresowanie internautów czy uatrakcyjnienie treści jest załączenie infografiki, która w jasny sposób przekaże zagadnienie, a przy okazji zabawi czytelnika. W Spark Media tworzymy kreatywne infografiki – które mogą zobrazować twoje artykuły.

Badania pokazują że zadowolenie z kampanii content marketingowych rośnie wraz z budżetem. Najbardziej efektywne kampanie, to te których budżet przekracza 10 000 zł miesięcznie, chociaż w 2015 zdecydowanie przeważają budżety w wysokości ok 1 000 zł.

A czy Ty ustaliłeś już swój budżet? – skontaktuj się z NAMI, pomożemy Ci zaplanować Twoją strategię content marketingową.

Zapytaj się o indywidualną ofertę dla Ciebie. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA