Blog Spark Media

0

W zakresie Trade Marketing, SPARK MEDIA wspiera dział sprzedaży proponując działania skutkujące wzrostem sprzedaży oraz utrzymaniem lub polepszeniem komunikacji działu sprzedaży z kanałem dystrybucji. Umożliwia to osiągnięcie ustalonych na początku pracy celów oraz znacznej poprawy relacji na poziomie wielu kanałów.

fotolia_4W SPARK MEDIA działamy niestandardowo, dzięki czemu nasza praca jest znacznie efektywniejsza a klienci zadowoleni.

Wszystko zaczyna się od rozmowy z naszym klientem. Szeroko zebrany wywiad pozwala poznać wady, zalety, zagrożenia oraz możliwości danej marki czy produktu.

Z doświadczenia wiemy, że czasem należy cofnąć się o krok lub dwa by zobaczyć gdzie jest problem. Dokładne przeanalizowanie case’u pozwala na ustalenie nowych celów marketingowych oraz wizerunkowych.

Specjalizujemy się w nowatorskich i niesztampowych rozwiązaniach. Kilka przykładów z Trade Marketingu, które tworzymy dla klientów:

Katalogi, raporty, sprawozdania

Podczas tworzenia koncepcji nowej publikacji wykorzystujemy:

  • mapy myśli – zwiększa efektywność pracy
  • makietowanie jest narzędziem, które w znaczny sposób ułatwia komunikację z klientem oraz identyfikuje treści, a także zawartość, która docelowo znajdzie się w katalogu, raporcie czy sprawozdaniu.
  • metodę MoSCoW – pozwala określić priorytety
    Dodatkowo w publikacjach wykorzystujemy nowości technologiczne:
  • kod QR (Quick Response) to nieskończone możliwości przekazania informacji na smartphon poprzez zeskanowanie kodu. Taki kod QR możemy z łatwością zamieścić w katalogu czy innym drukowanym dokumencie informacyjnym. Konsumenci w prosty sposób mogą zostać odesłani do skomplikowanego adresu internetowego, dodać wizytówkę do kontaktów czy otrzymać więcej informacji na dany temat.
  • Augmented Reality jest nowością na rynku (na świecie od 2009 roku, w Polsce od 2012). Jest to pogłębiona rzeczywistość nakładana na obraz widziany kamerą wbudowaną w telefon komórkowy przy wcześniejszym zainstalowaniu darmowej aplikacji. Dzięki aplikacji możemy odesłać użytkownika do filmiku, obrazu 3D lub materiałów dodatkowych


źródło: https://youtu.be/ZR4eSmmPCxg

  • NFC, Near Field Communication czyli komunikacja krótkiego pola. To nic innego jak system bezprzewodowej wymiany danych z telefonami, które posiadają wbudowany NFC (obecnie jest ponad 300 modeli na rynku z wbudowanym modułem NFC; źródło: http://www.nfcworld.com/nfc-phones-list/). Dzięki zamieszczonemu w Twoim katalogu NFC, czytelnik może otrzymać nieograniczone możliwości: od polubienia profilu na Facebook’u po ściągnięcie pliku audio, wideo czy wymianę danych teleadresowych, połączenie telefoniczne, ustawienie statusu na Tweet’erze – dla nas liczą się niestandardowe rozwiązania.

https://pl.fotolia.com/

Marketing w kanale dystrybucji
  • konkursy i promocje zakupowe – różnego rodzaju kampanie wzmacniające wizerunek firmy oraz wzmacniające relację klienta z marką (dodatkowo można użyć narzędzia NFC, systemy SMS, co znacznie uatrakcyjnia zabawę i angażuje użytkowników)
  • programy lojalnościowe – zaawansowane, długotrwałe programy partnerskie. W celu zwiększenia zaangażowania ludzi, stosujemy także ciekawe i innowacyjne techniki grywalizacji dzięki czemu łączymy grę i dobrą zabawę ze zwiększeniem rozpoznawalności Twojej marki.
https://pl.fotolia.com/

https://pl.fotolia.com/

  • programy motywacyjne – oparte o Webinarium i szkolenia on-line (Google Hangouts, Skype, YouTube), live streaming oraz live chat’y. Narzędzia typu live streaming’owe pozwalają na przeprowadzenie seminarium, konferencji biznesowych zachowując pozory spotkania face-to-face, przy jednoczesnej możliwości zadawania pytań przez uczestników, za pomocą np. livechat’a. Dodatkowo możliwe jest przesyłanie materiałów szkoleniowych, e-book do uczestników szkoleń. W ramach przeprowadzenia tego typu szkoleń w pakiecie tworzone są landingpage z możliwością rejestrowania i dostępem do bazy danych, oraz przygotowywane są certyfikaty internetowe na ich zakończenie.
Opakowania – Tworzymy MARKĘ
  • koncepcja wizerunku opakowania ustalamy jaki jest to produkt, do kogo ma zostać skierowany (przeprowadzamy badania rynku oraz analizę konkurencji), tworzymy linię kreatywną opakowań
  • opakowania przez nas zaprojektowane mogą zostać wzbogacone o nowe media (AR, Kody QR, NFC), to pozwoli wyróżnić Cię na tle konkurencji a użytkownikom dostarczy informacji oraz rozrywki.
    O opakowaniach, które stworzyliśmy czytaj TU.

Agencja reklamowa SPARK MEDIA swoją działalność opiera na zasadach Inbound Marketingu, polegającej na marketingu nieinwazyjnym. Naszym celem jest budować świadomość marki i zachęcać klientów do samodzielnej, długotrwałej interakcji z Marką opartej na obustronnym modelu komunikacji.

Naszym celem jest odciążać dział marketingu w zadaniach, na które nie ma miejsca lub czasu.

Wyślij nam zapytanie i zobacz, co możemy zrobić dla Ciebie. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA