Blog Spark Media

Firma Google opublikowała rozwiązanie dla błędnych przekierowań w mobilnych wyszukiwaniach. Sytuacja taka ma miejsce, gdy strona wyświetlona w wynikach wyszukiwania nie jest prawidłowo skonfigurowana do obsłużenia zapytania ze smartfonów. W takim przypadku użytkownik zamiast przejść na pożądaną stronę przekierowywany jest na stronę główną serwisu.

Gdy Google wykryje taką sytuację, będzie wyświetlał pod wynikiem wyszukania krótki komunikat mówiący o możliwości wystąpienia błędnego przekierowania. Użytkownik będzie miał możliwość kliknięcia w „Try anyway” („Spróbuj mimo to”), co przeniesie go na stronę główną danego serwisu. Funkcja ta działa od kilku dni (na razie dla angielskich wyszukań w USA).

wyniki_wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania dla strony z błędnym przekierowaniem

Aby wykryć i pokonać ten problem Google zaleca twórcom stron 3 rozwiązania:

1. Przetestowanie strony na własnym smartfonie,

2. Monitorowanie Narzędzi dla Webmasterów, gdyż Google zacznie wysyłać właścicielom stron z błędnym przekierowaniem odpowiedni komunikat w sekcji „ Smartphone Crawl Errors”.

bledne_przeikierowania

Błędne przekierowania

3. Wykrycie i poprawienie błędnych przekierowań. Można zrobić to w następujący sposób

  • Użyć przykładowego URL w Narzędziach dla Webmasterów, co pomoże określić, czy problem nie leży po stronie serwera.

  • Zmienić ustawienia serwera w taki sposób, aby przekierowywał on użytkowników smartfonów na odpowiednią podstronę mobilną.

  • Jeżeli serwis nie posiada wersji mobilnej, niech użytkownikowi urządzeń mobilnych wyświetla się strona w wersji desktopowej (na komputery), dzięki czemu przynajmniej będzie mógł uzyskać dostęp do treści, na której mu zależy,

  • Zaprojektowania strony zgodnie z RWD , co umożliwia wyświetlanie identycznej treści zarówno na smartfonach jak i komputerach (desktop).

Mając na uwadze obecną politykę Google dotyczącą pozycjonowania stron www w wyszukiwarce google.com, można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że w niedalekiej przyszłosci wszystkie strony, które nie będą odpowiednio zoptymalizowane do korzystania z nich na urządzeniach mobilnych zaczną bardzo drastycznie tracić pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego też należy zawczasu podjąć kroki mające na celu stworzenie nowoczesnej strony firmowej, która będzie przygotowana na nadchodzące, prawdopodobne zmiany w algorytmie wyszukiwania Google.

Zdjęcie (ikona wpisu) pobrano z http://sum.al/uhvz

Źródła:
http://thenextweb.com/google/2014/06/05/googles-search-results-now-warn-you-when-a-webpage-is-not-optimized-for-mobile/
http://googlewebmastercentral.blogspot.sg/2014/06/faulty-redirects.html

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA