Blog Spark Media

0

Jedną z oczywistych, aczkolwiek gołym okiem nie widocznych praktyk wpływających na konwersję jest oczywiście SEO. SEO to nic innego jak optymalizowanie serwisu internetowego pod kontem wyszukiwarek internetowych. Kolejną rzeczą jest wykorzystywanie słów kluczowych w treści merytorycznej strony, szczególnie w nagłówkach. Ale istnieją pewne praktyki i zasady, które mówią o tym, jak powinien być przygotowany Landing Page pod kątem graficznym by zwiększyć współczynnik konwersji i właśnie o tym opowiemy dzisiaj :)

1. Przyciągający uwagę Headline

To Twoja szansa, by zwrócić uwagę klienta i zachęcić go do zapoznania się z Twoją stroną. Headline to nie tylko chwytliwe hasło, które ma posłużyć jako wabik, ale również sposób w jaki chcesz pokazać swoją ofertę. Ważne aby hasło jasno wskazywało na to co jest ofertą oraz było spójne z grafiką. Jak wiadomo, szybciej odczytujemy obrazy niż tekst, więc ważne jest to aby oba te elementy były spójne.

2. Lista korzyści

Ważne jest aby przedstawić i podkreślić listę korzyści, które wynikają z zakupu produktu lub wzięcia udziału w naszym konkursie. Wiadomo, że lista ta może być długa, natomiast LP powinien zachowywać kolejność ważności informacji i przedstawić tylko najbardziej istotne z nich, zachowując przy tym czystość i porządek design’u. Kluczowym hasłom mogą towarzyszyć zdjęcia lub wizualizacje.

3. Formularz

Zazwyczaj służący gromadzeniu leadów. Poprzedza go lista benefitów, które można otrzymać po przesłaniu swoich danych. Sam formularz musi posiadać informację, dot. celów, do których będą wykorzystywane dane przesłane przez formularz, czy będzie on wykorzystywany do wysyłki mailingów, czy jedynie służący analizom marketingowym.. Warto jednak wyciągnąć nawet do nagłówka informację dot. sposobu wykorzystania danych z przesłanego formularza lub korzyśc płynącą z udostępnienia swoich danych aby zachęcić klientów do jego wypełnienia.

4. Button

Bardzo ważnym graficznie elementem, na tym etapie budowania strony, jest przycisk CTA, czy tzw. button. Powinien być znacznie wyróżniający się na tle całej strony tak aby zwracał na siebie uwagę wzrokową. Jeśli na stronie mamy więcej niż jeden przycisk CTA, wzór graficzny powinien być spójny dla wszystkich elementów wywołujących jakąś akcję. Zazwyczaj stosuje się złudzenie 3D lub zmianę koloru przycisku po najechaniu na niego kursorem myszki.

5. Wizerunki marek z którymi współpracujemy (testimonials)

Jeśli Twój Landing Page promuje konkretny produkt, zawsze możesz pokazać firmy, które szczycą się tym, że wykorzystują w swoich firmach właśnie Twoje rozwiązania, ufają właśnie Twoim produktom. Dzięki temu potencjalni kontrahenci widząc, że jesteś partnerem/firmą/marką godną zaufania chętnie wejdą w interakcję.

6. Kluczowe wartości

Graficzne wyróżnienie najważniejszych korzyści z nabycia produktu, wzięcia udziału w konkursie obrazowanie kluczowych wartości, korzyści lub funkcji. Dzięki tomu możemy wyróżnić się na tle konkurencji.

7. Ceny

Konieczna jest informacja o kosztach, ale również o pozostałych usługach pełnionych przez firmę. Bez umieszczenia cennika, istnieje możliwość wzrostu konwersji o tzw. „dead end’s” czyli leady nieefektywne. Są to po prostu klienci, którzy rezygnują z usług lub zakupu ze względu na cenę lub niepełną ofertę. „Martwe leady” istniejące w bazie nie tylko wpływają na błędne statystyki ale w pewien sposób również pochłaniają nasz czas. Dlatego warto by zoptymalizować ilość konwersji pod kontem ich efektywności i zaoszczędzić na czasie ;)

8. Powrót do CTA
Przypomnienie i ponowna możliwość szybkiego powrotu do miejsca, w którym można wypełnić formularz / zakupić produkt. Większość użytkowników internetu oczekuje prostych rozwiązań, od ręki. Nie spodziewajmy się, że będą chcieli cofać stronę na sam początek – wyjdźmy z rozwiązaniem :)

9. Ostatnie zdanie

Na sam koniec pozostaw mocne, pozytywne skojarzenie Twojej marki, produktu, lub nagrody. Może to być jakiś prestiżowy certyfikat, ilość sprzedanych produktów lub zdjęcie zwycięzcy poprzedniej edycji konkursu. Pozwól się zapamiętać.

 

20160914_ilustracja-lp-01

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu własnego Landing Page?

Skontaktuj się z nami – wspólnie opracujemy plan działania firmy i zaproponujemy właściwe podejście.

Skontaktuj się ze SPARK MEDIA