Blog Spark Media

0

Jeszcze kilka miesięcy temu, do zorganizowania konkursu Facebook wymagał użycia specjalnie napisanych aplikacji dedykowanych. Obecnie regulamin serwisu zezwala na przeprowadzanie tej formy promocji także na tablicy fanpage’a. Nasi klienci często zwracają się do nas z pytaniem, które z tych rozwiązań będzie dla nich bardziej korzystne. Do przeprowadzania szybkich konkursów, typu „kto pierwszy, ten lepszy” w zupełności wystarczy facebookowa tablica. Dla konkursów trwających kilka dni, a także tych, w których bierze kilkadziesiąt (lub więcej) osób zdecydowanie bardziej wskazana jest aplikacja konkursowa. Nie dość, że za jej pomocą o wiele łatwiej jest administrować konkurs, to pozwala ona w krótkim czasie wypromować fanpage i pozyskać nowych fanów, przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym. Co nie mniej ważne aplikacja konkursowa pozwala w prosty sposób stworzyć bazę potencjalnych klientów (chociażby wymagając od każdego uczestnika udostępnienia swojego adresu e-mail, na który później możemy wysyłać mailingi promocyjne).

Jednym z naszych klientów, który stanął przed podobnym dylematem była Fabryka Cukierków „Pszczółka”. Wspólnie przeprowadziliśmy konkurs, w którym nagrodami były grille ogrodowe i zestawy słodyczy. Zabawę zaczęliśmy od napisania specjalnej aplikacji, która umożliwiała zamieszczanie w prosty sposób haseł konkursowych i przeglądanie galerii zamieszczonych wpisów.

Przechwytywanie2

Każdy uczestnik, aby móc wziąć udział w konkursie musiał wcześniej polubić fanpage „Pszczółki”. Następnie jego zadaniem było zamieszczenie za pomocą specjalnego formularza hasła reklamowego dla wybranego produktu z serii „Choco”. Na każde z haseł można było oddawać głosy (1 głos z 1 konta). Zwycięzcami została trójka osób, których hasła zdobyły największą liczbę głosów.

Przechwytywanie4

Konkurs okazał się być ogromnym sukcesem. W sumie w konkursie oddano około 2000 głosów. Najlepszym podsumowaniem efektu promocyjnego konkursu są statystyki. W chwili startu konkursu fanpage „Pszczółki” like’owały 864 osoby. W dniu jego zakończenia, czyli 10 dni później, było ich już aż 2280! Co najważniejsze nie były to „martwe” like’i, gdyż po konkursie zauważalna była zwiększona aktywność fanów na fanpage’u.

Przechwytywanie

Sama aplikacja została napisana w taki sposób, że możliwe jest użycie jej w przyszłości do kolejnych konkursów opartych o tą samą mechanikę. Oczywiście w naszej agencji podchodzimy do każdego zlecenia indywidualnie i możemy zaproponować rozwiązania dopasowane do konkretnych potrzeb, nie zamykając się na gotowe rozwiązania. Jesteśmy w stanie napisać od zera niemal każdą aplikację.

Zdjęcie (ikona wpisu) pobrano z http://sum.al/hSju

Wyślij nam zapytanie i zobacz, co możemy zrobić dla Ciebie. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń
Skontaktuj się ze SPARK MEDIA