Blog Spark Media

Pisanie tekstów oraz idea content marketing -u to jeden z najsilniejszych trendów w marketingu internetowym. To dzięki content marketingowi masz szansę szczegółowo opowiedzieć o swoim produkcie, a także możesz uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google (SERP) i ściągnąć większy ruch na swoją stronę. Wielu naszych klientów zaczęło poważnie podchodzić do content marketingu umieszczając na swoich stronach blogi czy aktualizując dział z newsami, a także budując strategię obecności swoich marek w mediach społecznościowych.

Poniżej zebraliśmy kilka ogólnych zasad pisania tekstów na bloga firmowego. Powinny one pomóc Ci w pisaniu zabójczych tekstów na Twoją stronę. Poniższe zasady mogą się sprawdzić również podczas tworzenia np. reklam prasowych lub notek PR. W razie gdybyś potrzebował pomocy w zakresie content marketingu – zawsze możesz zwrócić się do nas o pomoc ;)

1. Przyciągnij uwagę dobrym tytułem artykułu

Pamiętaj, że pierwszym kontaktem potencjalnego czytelnika (klienta) z Twoim artykułem jest jego tytuł oraz najczęściej zdjęcie umieszczone obok niego. Jeżeli użytkownik nie kliknie na jedno z tych elementów, na nic zdadzą się inne wysiłki – po prostu artykuł nie zostanie przeczytany. Dlatego warto przemyśleć tytuł artykułu pod kątem tego, czy skutecznie zachęca do kliknięcia w link.

Oto kilka sprawdzonych sposobów na zabójcze tytuły artykułów:

  • zadaj pytanie (np. Co zrobić gdy …?)
  • wykorzystaj okazję i sprzedaj newsa w pierwszej ręki (np. Sylwester: najnowsze trendy)
  • użyj metafory (np. Twój blog jeszcze bardziej seksowny dla Google?)
  • użyj gry słownej typu „5 rzeczy których nie spodziewałeś się po Google”
  • zrób szybki poradnik w formie listy (np. 10 sposobów na …)
  • podziel się sekretem (np. Poznaj sekret pisania dobrych tekstów)
  • obiecaj coś (np. Zoptymalizuj swoją stronę www w 1 dzień)

2. Zasada KISS

KISS to skrót od „Keep It Short and Simple”. Po wprowadzeniu zmierzaj od razu do puenty – ludzie nie lubią czytać długich wywodów. Zamiast nich chcą dostać konkrety. Zasada ta tyczy się również sposobu budowania zdań. Buduj krótkie, jasne i zrozumiałe zdania (zwłaszcza gdy zaczynasz przygodę z pisaniem). Moim zdaniem optymalną długością artykułu (samego tekstu) jest jedna strona A4. Jeżeli musisz napisać więcej – podziel artykuł na kilka części lub nawet osobnych wpisów, które mogą nawzajem do siebie nawiązywać (np. w formie linków).

3. Skup się na czytelniku, a nie na ofercie

Pamiętaj, że ludzie nie chcą czytać tekstów stricte reklamowych. Zamiast tego chcą zaspokoić swoją ciekawość na dany temat. Użytkownik klikając w odnośnik prowadzący do artykułu (tytuł lub link w Google) zwykle robi to świadomie, uprzednio czytając jego opis (tytuł). Twoim zadaniem jest „dostarczenie” tego, o czym pisałeś w tytule. Jeżeli zależy Ci na sprzedaży (jestem pewien, że tak), zastosuj znane techniki inboud merketingowe (zapoznaj się z ideą inbound marketingu tutaj).

Zaproś nas na prezentację do siebie

4. Buduj bezpośrednią relację z czytelnikiem

Zwracaj się do swoich czytelników bezpośrednio i pozwól się ze sobą zgodzić. Zadawaj pytania, dzięki którym każdy będzie mógł pogłębić wiedzę na temat tego o czym piszesz. Jeżeli wcześniej publikowałeś inne artykuły na podobne tematy – możesz się do nich odwołać.

Bądź uczciwy, ponieważ w ten sposób zdobędziesz zaufanie swoich przyszłych klientów. Nie pisz więc o właściwościach produktu czy usługi, które w rzeczywistości nie istnieją.

Obiecaj coś ważnego. To technika, która często jest wstępem do sprzedaży. Może to być np.:

  • gwarancja skuteczności
  • informacja o korzystnych warunkach umowy
  • USP (Unique Selling Proposition) związane z Twoim produktem

Możesz tez złożyć ofertę ważną krótki czas. To również często spotykana technika sprzedażowa. Strata okazji statystycznie boli nas bardziej niż uzyskanie czegoś dodatkowego. W artykule możesz umieścić np. kod rabatowy, hasło, bądź ofertę z krótkim terminem ważności.

Fajnym sposobem na zbudowanie bardziej bezpośredniej relacji jest ożywienie tekstu np. krótką historyjką z „życia”. Historie tego typu łatwiej zapamiętaj, a artykuł czyta się po prostu przyjemniej.

5. Wzmocnij przekaz

Umiejętnie używaj mocnych słów: oryginalny, niezawodny, ekskluzywny, najlepszy, niezastąpiony, wydajny itd.. To dzięki mim Twój artykuł nabierze „mocy przekonywania” i zjedna czytelników wokół słuszności Twojego wywodu.

6. Ludzie kochają obrazki

Większość z nas jest wzrokowcami. Po prostu lubimy obrazki i to one przemawiają bardziej do nas niż lity tekst. Dlatego też postaraj się wzbogacić swoje artykuły o ilustracje związane z tematem lub/i infografiki. Pamiętaj, ze nasza agencja reklamowa może Ci w tym pomóc ;)

W sytuacji gdy piszesz artykuł na jakiś skomplikowany temat, zastanów się czy nie byłoby dobrym pomysłem przedstawienie kluczowych tez w formie infografiki (schamatu). Możesz ją później wykorzystać na wielu innych polach poza samym artykułem np. podczas prezentacji lub w social mediach itd.

7. W internecie rządzi Google

Jeżeli piszesz tekst, który docelowo pojawi się w Internecie, dobrze by było, gdybyś przygotował go w sposób, który jest przyjazny wyszukiwarce Google. Po pierwsze zastanów się nad główną frazą kluczową (key word), pod którą chciałbyś, żeby się pojawił w wynikach wyszukiwania. Następnie sprawdź czy fraza ta pojawia się w tytule oraz w pierwszym akapicie tekstu. Jeżeli nie – sugerujemy zmienić tekst tak, żeby tam była. Aby automatycznie sprawdzić czy Twój artykuł jest SEO – przyjazny, możesz użyć pluginu np. do WordPress’a, który wypunktuje Ci ewentualne błędy w tym zakresie lub poprosić naszą agencję o pomoc ;)

Lepsza pozycja Google - sprawdź ofertę pozycjonowania
Skontaktuj się ze SPARK MEDIA