Blog Spark Media

Oczywistym jest, że z biegiem czasu, pojawieniem się coraz to bardziej zaawansowanych nowinek technologicznych, zmieniającym się trybem życia, wśród naszych potencjalnych klientów rodzą się nowe potrzeby, trendy. Trzymający rękę na pulsie marketingowcy potrafią je w świetny sposób wykorzystać. Dobrze zdiagnozowane potrzeby, to jeden z najważniejszych elementów przemyślanego i skutecznego planu zwiększania udziału na rynku, a co za tym idzie wzrostu zysków. W poniższym artykule chcielibyśmy skupić się najważniejszych trendach, które da się zauważyć wśród użytkowników internetu oraz na potencjalnych rozwiązaniach pozwalających wykorzystać te tendencje i przekuć je na zyski.

1. Synchronizacja

Coś, co jeszcze kilka lat temu pozostawało w sferze marzeń dzisiaj jest codziennością. Obecnie nie jest niczym dziwnym to, że użytkownik może połączyć bezprzewodowo swój aparat cyfrowy (np. lustrzankę) ze smartfonem lub tabletem i z ich poziomu zarządzać funkcjami aparatu (np. ustawić balans bieli, czy zrobić zdjęcie). Smartwatche (czyli inteligentne zegarki) zintegrowane ze smartfonami wyświetlają powiadomienia o nieodebranych połączeniach, czy otrzymanych wiadomościach. Te przykłady prowadzą do wniosku, że obecny użytkownik coraz bardziej przyzwyczaja się do tego, że te same czynności może wykonywać za pomocą różnych urządzeń, są one ze sobą powiązanie i dają bardzo szybki dostęp do tych samych treści.

Smartwatch

Pobrano z http://sum.al/

Bardzo łatwo można przenieść to na rynek biznesu. Smartfony, to podstawowe narzędzie pracy choćby przedstawicieli handlowych, którzy z powodzeniem wykonują na nim operacje, zarezerwowane kiedyś jedynie do komputerów. Dzięki możliwości pracy w chmurze (cloud), mogą oni bardzo szybko przesiadać się z jednego urządzenia na drugie, bez konieczności ręcznej synchronizacji plików, polegającej na każdorazowym kopiowaniu plików i nieustannego kontrolowaniu tego, które z nich są aktualne. Jeżeli zainteresował Cię ten temat i chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszego oprogramowania SparkCloud, które umożliwia pracę w chmurze kliknij tutaj. Pozwoli Ci tą pozyskać wiedzę jak w prosty sposób możesz usprawnić pracę swoją i współpracowników.

2. Content is the king

Co zrobić, żeby klient CHCIAŁ regularnie odwiedzać stronę internetową naszej firmy, bądź aktywnie uczestniczyć w życiu naszego fanpage’a? Kluczem jest tutaj content, czyli treść jaką zamieszczamy.

Content is the king

Pobrano z http://sum.al/

Jest to podstawowy element inboud marketingu. Musimy sprawić, aby dla użytkownika było opłacalne bycie naszym lojalnym klientem. Taka opłacalność może wynikać z tego, że na naszej stronie zamieszczamy materiały, które mogą być dla niego przydatne w życiu codziennym (np. poradniki, artykuły poszerzające wiedzę branżową), bądź świadomość, że dzięki lojalności będzie mógł liczyć na lepsze traktowanie z naszej strony (np. w postaci dostępu do unikalnych treści, lub możliwości wcześniejszego testowania produktu). Takiego „oswojonego” użytkownika dużo łatwiej jest później przekuć na klienta.

3. Bezpieczeństwo i prywatność

Era mediów społecznościowych, to czasy, kiedy wszyscy dzielą się ze znajomymi (i nie tylko) coraz większą liczbą szczegółów ze swojego życia prywatnego. Instalacja aplikacji na smartfonie nierzadko wiąże się z koniecznością udzielenia jej zezwolenia na dostęp do naszych zdjęć, wiadomości sms, czy rejestru połączeń. Co więcej Google – z usług którego korzysta niemal każdy – posiada narzędzia, które gromadzą ogromne zasoby informacji o użytkownikach. To wszystko doprowadza do tego, że świadomość użytkowników w kwestii prywatności rośnie i coraz większą wagę zaczynają oni przypisywać do tego w jaki sposób mogą zadbać o bezpieczeństwo swoich danych.

Mając na uwadze kwestie bezpieczeństwa w świecie biznesu, np. w kontekście firmowej strony internetowej należy pamiętać, że każdego dnia pojawiają się nowe zagrożenia. Dlatego tak ważnym jest, by wykryte luki w zabezpieczeniach były na bieżąco eliminowane (można tego dokonać chociażby poprzez regularną aktualizację wszystkich wtyczek, które zostały użyte przy tworzeniu strony www).
W trosce o bezpieczeństwo danych osobowych przesyłanych za pomocą formularzy kontaktowych należy koniecznie zainstalować specjalny certyfikat SSL. Zapewnia on ochronę witryny internetowej oraz gwarantuje, że dane przesyłane drogą elektroniczną nie przedostaną się w niepowołane ręce.

Wprowadzane są również nowe rozwiązania pomagające zabezpieczyć się przed uzyskaniem przez osoby z zewnątrz dostępu do panelu administracyjnego naszej strony firmowej. Na popularności zyskuje ostatnimi czasy weryfikacja dwuetapowa, która polega na tym, że użytkownik oprócz standardowego procesu logowania polegającego na podaniu loginu i hasła musi przejść jeszcze jeden dodatkowy etap. Może to być wprowadzenie wygenerowanego automatycznie kodu wysyłanego na wcześniej zdefiniowany adres e-mail, czy nr telefonu użytkownika (to rozwiązanie jest bardzo popularne np. w przypadku banków, gdzie aby dokonać przelewu na konto, którego nie mamy wpisanego w naszej książce adresowej każdorazowo musimy wpisać hasło, które system wysyła nam sms-em). Często spotykanym zabezpieczeniem jest także podwójne logowanie polegające na tym, że użytkownik aby uzyskać dostęp do strony lub usługi musi dwukrotnie przejść proces logowania (z użyciem dwóch różnych loginów i haseł).

4. Spersonalizowany marketing

Na bazie wcześniejszego akapitu można odnieść wrażenie, że w obecnych czasach marki wiedzą o swoich klientach coraz więcej i…jest to jak najbardziej prawda. Dzięki rozbudowanym narzędziom do monitorowania zachowania użytkownika w sieci możemy zdobyć informacje daleko wykraczające ponad podstawowe dane demograficzne, czy geograficzne. Profil użytkownika obejmuje informacje dotyczące tego, jaką trasę najczęściej pokonuje (nawigacja GPS), jak często uprawia sport (aplikacje mobilne typu „Endomondo”), jakie są jego zainteresowania, gdzie chodzi do kina, gdzie wybiera się na wakacje, jakie ma problemy zdrowotne, (historia wyszukiwań Google), itd. Dzięki takiej wiedzy koszty dotarcia do klientów będą coraz niższe, gdyż komunikat reklamowy będzie coraz bardziej spersonalizowany oraz coraz celniej dopasowany. Można przewidywać, że z biegiem czasu ilość danych o nas samych będzie stale rosła. Kto wie, być może Facebook na podstawie tego jaki i jak często ustawiamy sobie dany stan samopoczucia w statusie będzie klasyfikował nas jako „szczęśliwych”, bądź jako „jednostki depresyjne” i w oparciu o to będzie wyświetlać odpowiednio dopasowane reklamy (np. dla użytkowników „radosnych” więcej reklam związanych z imprezami)?
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przygotowywać kampanie, które trafiają do Twoich potencjalnych klientów, przez co są bardzo skuteczne, to skontaktuj się z nami.

5. Mobilność

Udział osób korzystających z internetu za pomocą urządzeń mobilnych w stosunku do komputerów stale, dynamicznie rośnie. Nastawienie się na mobilnych jest o tyle sensowne, że ze smartfonami nie rozstajemy się praktycznie nigdy, przez co okoliczności dotarcia do klienta jest bardzo dużo. Grupa użytkowników mobilnych nie powinna być lekceważona choćby z uwagi na wytyczne firmy Google, która zamierza karać w wynikach wyszukiwań swojej przeglądarki strony, które nie są zoptymalizowane pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wszystkie strony www i sklepy internetowe, które projektujemy są zgodne z zasadami RWD, tak więc naszych klientów ten problem nie dotyczy. Jeżeli posiadasz przestarzałą stronę internetową i chcesz stworzyć nową w oparciu o najbardziej aktualne trendy, lub planujesz stworzenie aplikacji mobilnej, to napisz do nas.

Szukasz dobrych pomysłów reklamowych
Skontaktuj się ze SPARK MEDIA